IFFA
Independent Film Festival of Athens
Home to conceptually provocative features and shorts
SIX PACK FOCUS
Αφιέρωμα στην SIXPACK
Curation by Gerald Weber
Screening Date
Η sixpackfilm ιδρύθηκε το 1990 ως μη κερδοσκοπικός διανομέας ταινιών ανεξαρτήτης παραγωγής από την Αυστρία, με έμφαση στον πειραματικό κινηματογράφο, τις ταινίες μικρού μήκους και τα ντοκιμαντέρ. Το πρόγραμμα αυτό συντάσσει τις γυναικείες θέσεις στον Αυστριακό Καλλιτεχνικό Κινηματογράφο, από κλασικά έως πιο ποιητικά και αφηρημένα έργα νεότερων γενεών. Ένα ρευστό ταξίδι γύρω από το (γυναικείο) σώμα, το δέρμα, την (ανα)παρουσίαση του φύλου, τη σεξουαλικότητα και την αυτοενδυνάμωση.
sixpackfilm was founded in 1990 as non-profit distributor for independently produced films from Austria with a focus on experimental, short and documentary cinema. This program compiles female positions in Austrian Art Film from classics to more recent poetic and abstract works of a younger generation. A fluid journey around the (female) body, skins, gender (re) resentation, sexuality and self-empowerment.
List of Films
1. 'Prototipo
2. C-TV (If I Tell You I Like You...)
3. NabelFabel
4. Syntagma
5. Chairs
6. Intrigue and Ronches
7. Pistoleras
8. Self
9. Upwards Tide
10. zounk!
Σύνοψη
Το "Prototipo", που εκρήγνυται με κορεσμένο φως, χρώμα, κίνηση και συναισθηματικό ήχο, είναι ένα οπτικοακουστικό έργο που μετατοπίζει την αντίληψη και βασίζεται σε δύο ζωντανές ηχογραφήσεις της General Magic ∞ Tina Frank το 2022 στη Βιέννη και το Λονδίνο. Έχοντας πρωτοπορήσει στις προηγμένες σχέσεις μεταξύ ήχου και εικόνας στην αρχή της ψηφιακής εποχής, αυτό το συνεργατικό έργο αναγεννήθηκε το 2022 εκδηλώνοντας το θέμα της "μεταψηφιακής electronica".
Synopsis
Exploding with saturated light, colour, movement and synaesthetic sound, ’Prototipo is a perception shifting audiovisual work based on two live recordings by General Magic ∞ Tina Frank in 2022 in Vienna and London. Having pioneered advanced relationships between audio and visual at the dawn of the digital age this collaborative project resurrected itself in 2022 manifesting around a theme of ‘post-digital electronica’.
Σύνοψη
Η γη σείστηκε, το τηλεοπτικό στούντιο καταστράφηκε, το C-TV βγαίνει στον αέρα: Ο Χέντι, ο βελούδινος παρουσιαστής της εκπομπής, υποδέχεται ανθρώπους με αναπηρία, οι οποίοι δίνουν μια εικόνα της καθημερινότητάς τους και του καλλιτεχνικού και πολιτικού τους έργου. Μια (δυστυχώς) φανταστική τηλεοπτική εκπομπή που αντιτίθεται στην τυραννία μιας ετεροκανονικής και ικανοκρατικής κοινωνίας: ριζοσπαστική, κριτική, χιουμοριστική και χωρίς φραγμούς στην αναπαράσταση.
Synopsis
The earth has been shaken, the television studio destroyed, C-TV goes on air: Hedi, the plush talk show host welcomes people with disabilities who offer insight into their daily lives and their artistic and political work. An (unfortunately) fictitious TV show opposing the tyranny of a heteronormative and ableist society: radical, critical of representation, humorous, and barrier-free..
Σύνοψη
Στο "NavelFable", η Mara Mattuschka υποβάλλει τον εαυτό της σε μια δεύτερη "γέννηση" μέσα από ατελείωτα ζευγάρια καλσόν. Το σώμα της παλεύει τόσο σκληρά και με τόσο παραμορφωμένο τρόπο μέσα από τα στρώματα νάιλον που ο καθαρός αγώνας για επιβίωση γίνεται ορατός. (Peter Tscherkassky)
Synopsis
In NavelFable Mara Mattuschka subject herself to a second birth through endless pairs of tights. Her body struggles so hard and in such a deformed manner from out of the layers of nylon that the sheer struggle for survival becomes visible. (Peter Tscherkassky)
Σύνοψη
Η δουλειά μου στον τομέα των ταινιών μικρού μήκους επικεντρώνεται στο να βρω τι είναι ουσιαστικό σε μια ταινία, να την ορίσω ως ένα αυτάρκες και κλειστό καλλιτεχνικό σύστημα, έτσι ώστε να μπορώ να χρησιμοποιήσω τους μεμονωμένους φορείς, όπως η εικόνα και ο ήχος, και να επεκτείνω τις δημιουργικές δυνατότητες συσχέτισής τους. Οι πραγματικοί σημαντικοί τελεστές, όπως το καδράρισμα, το μοντάζ, η κίνηση της κάμερας κ.λπ., συνδυάζονται με τους πολιτιστικούς κώδικες για να δημιουργήσουν μια συντακτική κατασκευή, από την οποία γεννιέται μια ταινία. (V.E.)
Synopsis
My work in the area of short film focuses on working out what is essential to a film, to define it as a self-sufficient and closed artistic system; so that I can make use of the single operators, such as image and sound and expand on their creative possibilities of association. The actual significant operators such as framing, montage, movement of the camera etc., are combined with the cultural codes to create a syntactic construction, out of which a film is born. (V.E.)
Σύνοψη
Εμφανώς σχεδιασμένα γρήγορα σε χαρτί με ένα στυλό από τσόχα, διάφορα είδη καρεκλών μοιάζουν με όντα που αναπνέουν. Με τη συνοδεία ενός ξεκούρδιστου πιάνου που παίζει μουσική για μια βωβή ταινία, αρχίζουν να κινούνται. Τα σκίτσα της ενσάρκωσης των αντικειμένων μοιάζουν τόσο με σλάπστικ όσο και με απειλή. (Maya McKechneay)
Synopsis
Apparently drawn quickly on paper with a felt-tip pen, various kinds of chairs resemble breathing beings. Accompanied by an out-of-tune piano playing music for a silent film, they begin to move. Sketches of the objects’ incarnation resemble both slapstick and a threat. (Maya McKechneay)
Σύνοψη
"Δεν έχει σημασία πότε, δεν έχει σημασία πού θα βρίσκομαι, ψάχνω για μια γυναίκα που θα με ικανοποιήσει". Ένα πέος ερμηνεύει μια cult επιτυχία των Sonics, κουνάει τους "γοφούς" του και συγκεντρώνει γύρω του μια ομάδα αιδοίων. Όπως κάνουν οι γκρούπις, ψάχνουν να βρεθούν κοντά στον τραγουδιστή, αλλά τα πράγματα εξελίσσονται διαφορετικά.
Synopsis
"No matter when, no matter where I´ll be, I´m looking for a woman that will satisfy me." A penis performs a cult hit by the Sonics, swings its "hips" and gathers a group of vaginas around it. As groupies do, they are looking to be close to the lead singer, but things turn out differently.
Σύνοψη
Ενώ ένα γουέστερν συνήθως προσφέρει περισσότερο ή λιγότερο μπαρόκ χορογραφίες θανάτου στο τέλος κάθε μονομαχίας, το Pistoleras μετατρέπεται σε ένα εκλεπτυσμένο και σκανδαλώδες παιχνίδι με καθρέφτες. Ο θεατής αναρωτιέται: Τι είναι πραγματικό, τι είναι εικονικό, τι είναι επιφάνεια, τι είναι χώρος; Οι καθρέφτες είναι ένα εργαλείο με μακρά παράδοση στον φεμινιστικό πειραματικό κινηματογράφο, ως μέσο αυτοεξερεύνησης και αναστοχασμού. Στο Pistoleras, ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν χρησιμεύουν για την κατασκευή εικόνων που θα επιβεβαίωναν και θα καθόριζαν την ταυτότητα. (Elena Meilicke)
Synopsis
While a Western typically delights in more or less baroque death choreographies at the end of each duel, Pistoleras turns into a sophisticated and mischievous game of mirrors. The viewer asks herself: What is real, what is virtual, what is surface, what is space? Mirrors are a prop with a long tradition in feminist experimental film, as tools for self-exploration and reflection. In Pistoleras, however, they in no way serve to construct images that would confirm and fix identity. (Elena Meilicke).
Σύνοψη
Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο αισθητήριο όργανο του σώματος: ευαίσθητο και ταυτόχρονα εξαιρετικά ανθεκτικό, πρέπει να εκπληρώνει διάφορες λειτουργίες, από την απέκκριση μέχρι την αποθήκευση θρεπτικών συστατικών. Παρόλο που ελπίζει κανείς να το αποβάλει σε μεταφορικό επίπεδο, χρησιμεύει ταυτόχρονα ως φορέας της ταυτότητάς μας, η οποία μπορεί να γραφτεί, να σημαδευτεί και να αλλάξει. Είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό κέλυφος, κάτι περισσότερο από ένα όριο μεταξύ του μέσα και του έξω, είναι ο εαυτός μας. (Claudia Slanar)
Synopsis
The skin is the body´s largest sense organ: delicate and at the same time extremely robust, it has to fulfill various functions, from excretion through to storage of nutrients. Although one hopes to shed it at a metaphorical level, it simultaneously serves as the bearer of our identity, which can be written on, marked, and changed. It is more than simply a shell, more than a border between inside and outside, it is the self. (Claudia Slanar).
Σύνοψη
Μια μαγική σεληνιακή ονειροπόληση που γυρίστηκε επί τέσσερα χρόνια τις ημέρες και τις νύχτες της πανσελήνου, αυτό το αστραφτερό ποίημα κινούμενων εικόνων συνδυάζει ρευστά εικόνες από το αλμυρό νερό Loch Carron στα σκωτσέζικα Highlands και τα καταπράσινα δάση της Βιέννης. Οι δύο τοποθεσίες θολώνουν και διαχέονται η μία στην άλλη, όπως και η ίδια η ταινία (γυρισμένη σε ένδοξα ξεπερασμένο αναλογικό υλικό) περιπλανιέται ελεύθερα ανάμεσα σε ανθρώπινα και υδάτινα σώματα. (Neil Young VIS 2022)
Synopsis
A magical lunar reverie filmed over four years on the days and nights of the
full moon, this shimmering moving-image poem fluidly combines images of the saltwater Loch Carron in the Scottish Highlands and leafy Viennese forests. The two locations blur and bleed into each other, just as the film itself (shot on gloriously outdated analogue stock) wanders freely among human bodies and bodies of water. (Neil Young VIS 2022)
Σύνοψη
Η Roisz παράγει το οπτικό υλικό της με αναλογικές τεχνικές, χρησιμοποιώντας video mixer και μετασχηματιστή - για πρώτη φορά μεταβαίνει σε ψηφιακό στο video montage. Το αποτέλεσμα είναι ένα ιδιότυπο μείγμα ωμότητας και τρυφερότητας: η τέχνη εικόνας-ήχου που ανεβαίνει σαν φωτιά για τους ανθρώπους με μοντέρνα νευρικότητα (Stefan Grissemann).
Synopsis
Billy Roisz generates her visual material with analogue techniques, using video mixer and transducer—she first switches to digital in the video montage. The result is an idiosyncratic mix of brutality and tenderness: image-sound art rising like a bonfire for people with modern nerves. (Stefan Grisseman
Prototipo
Tina Frank
C-TV (If I Tell You I Like You...)
Eva Egermann, Cordula Thym
NabelFabel
Mara Mattuschka
Syntagma
Valie Export
Chairs
Maria Lassing
Intrigue and Ronches
Kurdwin Ayub
Pistoleras
Natalia del Mar Kašik
Self
Claudia Larcher
Upward Tide
Daniela Zahlner
zounk!
Billy Roisz
Tel: +30-6934-660610
© 2022 KINO Athens Film Society. All Rights Reserved